מס' הטלפון שלנו - 03-5402680

המזון שכדאי לכם לאמץ

משפחת הקטניות

בימים אלה בהם צצים מדי יום טרנדים תזונתיים ובריאותיים חדשים, יש קבוצת מזונות שכדאי לכם מאוד להכיר – משפחת הקטניות.

קטניות הן מזון עשיר בסיבים תזונתיים, מספקות שלל ויטמינים ומינרלים ומהוות מקור לחלבון איכותי מהצומח ולכן שילובן בתפריט חשוב במיוחד, בפרט בדיאטות צמחוניות וטבעוניות. המזונות המפורסמים בקבוצה זו הם סויה, חומוס, פול, עדשים, שעועית, אפונה, מש.

דרכים לשילוב קטניות בתפריט:

  • סלטי קטניות קרים/חמים כתוספת למנה עיקרית (סלט עדשים שחורות/סלט גרגרי חומוס).
  • שילוב קטניות בתוספת דגן (מג’דרה/פתיתים עם אפונה/אורז מלא עם מש).
  • שילוב קטניות בתבשילי בשר (הוספת עדשים/אפונה/מש לתערובת בשר לקציצות/לממולאים/לרוטב).
  • מרקי קטניות: חומוס/אפונה/שעועית.
  • ממרחים ביתיים לכריכים: ממרח שעועית/ממרח חומוס.

מתכון לסלט עדשים שחורות קיצי ומרענן

1/2 1 כוסות עדשים שחורות- לבשל כ- 15-20 דק’ עד התרככות ולצנן לטמפ’ החדר.

ולהוסיף:

1/2 צרור עלי נענע

חצי בצל סגול קצוץ דק

200 גר’ עגבניות שרי

100 גר’ קוביות גבינה בולגרית מעודנת

1/3 כוס שמן זית משובח

1/2 כוס מיץ לימון טרי

מלח,פלפל שחור

  • תזונה
  • מחלות מעי דלקתיות
  • גידולי מערכת העיכול
  • כבד
  • השמנה
  • מערכת העיכול