מס' הטלפון שלנו - 03-5402680

8 טיפים תזונתיים “חמים” לקיץ

לעבור בשלום את העונה החמה

לכידה

רגע לפני שהקיץ פה באופן רשמי, הכנו עבורכם 8 טיפים תזונתיים שיעזרו לכם לעבור בשלום את העונה החמה.

  1. הקפידו על שתייה מספקת של מים. שתיית מים בכמות מספקת חשובה במיוחד בימי הקיץ החמים. ההמלצה עומדת על כ- 2 ליטר ליום לנשים (מעל גיל 19 שנים) וכ- 3 ליטר לגברים (מעל גיל 19 שנים). עם זאת יש לזכור שההמלצה עשויה להשתנות בהתאם למזג-האוויר ולרמת הפעילות הגופנית, ולכן המדד הטוב ביותר לשתייה מספקת הוא צבע בהיר של השתן.
  2. בחרו את הפינוקים בתבונה. כשכל כך חם בחוץ אין כמו גלידה קרה ומרעננת. יש לזכור שבכדור גלידה ממוצע יש כ- 80 קק”ל ובגביע יש כ- 50 קק”ל (ורובינו לא מסתפקים בכדור אחד…), עם זאת לא צריך להימנע לגמרי מהפינוק ואפשר בסוף השבוע ליהנות בים עם קרטיב מרענן שמכיל כ- 60-70 קק”ל, כך שגם נהנינו וגם חסכנו קלוריות.
  3. הימנעו מצריכה עודפת של פירות העונה. פירות הקיץ מרעננים, מתוקים וטעימים במיוחד, אך מלאים בפרוקטוז, או בשמו העממי “סוכר הפירות”. הפרוקטוז ידוע כמעלה את רמות השומנים בדם, ויחד איתם את הסיכון לתחלואה כרונית (דוגמת סוכרת, כבד שומני ועוד). 12 ענבים קטנים/כוס קוביות מלון/כוס קוביות אבטיח מהווים מנת פרי אחת, אך רובינו מתפתים לאכול יותר. חשוב להדגיש ש 2-3 מנות פרי ביום היא הכמות המומלצת עבור האוכלוסייה הבריאה.
  4. הקפידו על ביצוע פעילות גופנית. פעילות גופנית חשובה לבריאות הכללית, נותנת הרגשה טובה ומסייעת בשמירה על המשקל. אל תתנו לחום שבחוץ למנוע מכם לבצע פעילות גופנית והקפידו על לפחות 150 דק’ שבועיות. אפשר לעשות הליכה על שפת הים, כך תוכלו גם ליהנות מבריזה נעימה ואווירה חיובית וגם ולהיכנס למים להתרעננות בסיום הצעידה.
  5. בחרו במשקאות מרעננים רזים. יוצאים לבית-קפה אבל לא מסוגלים לחשוב אפילו על להזמין קפה הפוך? קפה קר לא ממותק/ממתיק מלאכותי על בסיס מים מהווה תחליף נהדר (מכיל כ- 60-120 קק”ל), אך הימנעו משתיית משקאות “אייס-קפה” או “אייס-קפה לייט” אשר מכילים כ- 250-300 קק”ל לכוס או 170-200 קק”ל בהתאמה.
  6. שלבו סלטי קטניות קרים ודגנים מלאים בתפריט. תוספת תבשיל קטניות ודגנים חם ומהביל לארוחת צהריים לא באה בחשבון? אל תוותרו לחלוטין על צריכתם, אלא שלבו אותם כתוספת “קרה” בארוחת הצהריים. לדוגמא: סלט עדשים שחורות, סלט קינואה, סלט פסטה או סלט בורגול. להשלמת הארוחה ניתן להוסיף לסלט רצועות חזה עוף/קוביות סלמון/ביצה/טונה או לאכול מנה בשרית בצד.
  7. בחרו נכון גם כשאתם אוכלים בחוץ. עונת החתונות, החופשות והבילויים החלה, ואיתה עולה תדירות האכילה בחוץ. אז איך עוברים זאת בשלום? תכנון מראש ובחירה נכונה מתוך שפע המבחר שמוצע מהווים את “הסוד” להתנהלות תזונתית נכונה באכילה מחוץ לבית. ראשית, השתדלו לתכנן את כלל התפריט היומי בהתאם לארוחה המרכזית הגדולה. הגעתם לבופה? מלאו תחילה את הצלחת בירקות טריים או מבושלים. לאחר מכן העדיפו בשר רזה (הודו/חזה עוף) או מנת דג על פני נתחים שמנים. לבסוף, בחרו את התוספת החביבה עליכם וקחו ממנה כ- 2-3 כפות הגשה.
  8. הימנעו מדיאטות “כסאח”. אל תתפתו לדיאטות “כסאח” שמבטיחות השלה מהירה של הקילוגרמים העודפים. במהלך דיאטות קיצוניות עלולים לפתח חסרים תזונתיים וירידה ברקמת השריר, מה שהופך את הירידה במשקל לפחות “איכותית”. ירידה שכזו מעלה את הסיכוי שהקילוגרמים שהשלתם במהלך הדיאטה יחזרו בסוף הקיץ ואיתם קילוגרמים נוספים. חשוב להקפיד על דיאטה מאוזנת המכילה את כל אבות המזון ומספקת לגוף את כמות הוויטמינים, המינראלים ושאר רכיבי התזונה הנחוצים לו. לשם כך מומלץ להיוועץ עם איש מקצוע שיסייע, ינחה וילווה אתכם במהלך התהליך, תוך הקניית הרגלי אכילה בריאים.
  • תזונה
  • מחלות מעי דלקתיות
  • גידולי מערכת העיכול
  • כבד
  • השמנה
  • מערכת העיכול